Kunststuk op kunstgras

6591XX
GENNEP

0-1: Minuut 35

Uit een scrimmage voor het doel van Vitesse weet Frans Cuppers doeltreffend uit te halen.

0-2: Minuut 47

Mooie combinaties op het middenveld en over rechts leiden tot een voorzet en een goede afronding van Thijn Cornelissen

0-3: Minuut 48

Wederom komt Mark Thomassen goed door en nu weet Joris Verberk af te ronden.

0-4: Minuut 70

Sven van Gelder schiet op de lat en de terugkomende bal wordt door Roel Verberk in een doelpunt omgezet

0-5: Minuut 90

Na weer een mooie voorzet zorgt Gido Kurvers voor het slotakkoord.

Al met al een eenzijdige wedstrijd waarin Excellent duidelijk de betere ploeg was.

Reeds vanaf de aftrap pakten de bezoekers het initiatief direct stevig in handen. Dit leidde tot diverse kansen die echter nog niet benut werden. Na de 0-1 voorsprong voor Excellent wilde het niet lukken om de score uit te bouwen. Vlak voor rust kwam Vitesse enkele malen gevaarlijk door en wist tweemaal het houtwerk te raken. Vlak daarna werd een doelpunt van Roel Verberk afgekeurd wegens buitenspel.

Na rust was de wedstrijd snel beslist. Binnen enkele minuten stond het 0-3. Daarna werd er veel gewisseld zodat de reservespelers ook nog de nodige minuten konden maken. Vitesse bleef wel op zoek naar de eretreffer maar een echte vuist kon de thuisploeg niet maken en Excellent creëede nog diverse kansen waarvan er nog twee werden benut.  De einduitslag 0 – 5.

Voor Vitesse is er werk aan de winkel. De jonge ploeg moet men tijd gunnen om te groeien.

Voor Excellent met enkele zeer ervaren spelers een ruime verdiende overwinning zodat men weer meedoet in de derde klasse D.