Excellent heeft nog zicht op nacompetitie, maar niet in eigen hand

Venhorst 1 (zon)

14 mei 2023 14:30

M. Gil

Sportpark De Voskuilen
Voskuilenweg 2 A
5428GT
VENHORST

Vandaag speelde Excellent met veel meegereisde supporters een cruciale wedstrijd in Venhorst om de hoop op deelname aan de nacompetitie in stand te houden. De beste weg daar naar toe zou een winstpartij zijn. Dat lukte helaas niet, want de wedstrijd eindigde in een 1-1 eindstand. Venhorst had officieel nog 1 punt nodig om klasse behoud veilig te stellen. Het was vanaf het begin van de wedstrijd duidelijk dat Venhorst vastberaden was om dat punt binnen te halen. Excellent had het in de beginfase moeilijk. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam Excellent wat beter in het spel en kwam zelfs na ongeveer 30 minuten op een 0-1 voorsprong. Roel Verberk kon op de rand van de 16 meter alleen afgestopt worden middels een overtreding. De toegekende strafschop werd feilloos door Timo Cornelissen om de muur in de korte hoek binnen getrapt. Hierna was Excellent nog enkele malen kort bij een 0-2 voorsprong. Zo raakte Roel Verberk de buitenkant van de paal. Net voor rust had het ook 1-1 kunnen staan als de spits van Venhorst een afgemeten voorzet had binnen gekopt.

Na de rust kwam Excellent er totaal niet meer aan te pas. Venhorst zette Excellent met de rug tegen de muur. Het was een wonder dat de tegengoal nog lang uitbleef. Dat kwam vooral, omdat de afronding bij Venhorst te wensen overliet en Tij Kroeg enkele keren een goede redding in huis had. Een kwartier voor tijd kwam Venhorst dan toch op gelijke hoogte. Het was zuur dat Thijn Cornelissen op dat moment voor een blessure behandeling langs de lijn stond. Vanaf ongeveer 16 meter schoot een speler van Venhorst de gelijkmaker binnen. Hierna kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht en moest Excellent zich tevreden stellen met een zwaar bevochten punt.

Om nog deelname aan de nacompetitie te bewerkstelligen moet Excellent volgende week de laatste competitiewedstrijd thuis winnen van EGS’20 en moet Stiphout Vooruit verliezen van Handel.

Alle support is welkom!