Excellent wint ook bij Hapse Boys

Haringsestraat 7
5443PD
HAPS

HAPS - Excellent kent een vliegende start in de 3e klasse D. Van de zeven gespeelde wedstrijden werden er liefst zes gewonnen. In de uitwedstrijd tegen de nummer laatst Hapse Boys werd in het eerste kwartier een voorsprong genomen die in het vervolg van de wedstrijd nooit meer in gevaar kwam. In de gewonnen thuiswedstrijd vorige week tegen Ysselsteyn was het spel al een stuk beter dan de weken ervoor; deze lijn werd vanmiddag doorgetrokken met als resultaat een 1-4 overwinning.

Door de afwezigheid van spits Roel Verberk startte Igo Vissers vandaag voor de tweede keer deze competitie in de basis.  De jonge vleugelaanvaller speelde met lef en was goed voor twee doelpunten. In de verdediging begon Benny Lenkens opnieuw in de basis; ook hij was bij twee Excellent-goals betrokken.  De verhouding op de ranglijst was in het veld al snel zichtbaar.  Excellent probeerde aan te knopen bij het spel van vorige week en slaagde daar heel aardig in.  In de openingsfase trok Igo Vissers op de linkerflank met een aantal sterke dribbels de aandacht. Het echte gevaar kwam vervolgens vanaf rechts. In de vijfde minuut was Thijn Cornelissen al heel dicht bij de operningstreffer; zijn schuiver ging voorbij de doelman, maar ook voorlangs de goal. Tien minuten later was hij, na een uittekende inspeelpass van Benny Lenkens, goed voor de assist van de 0-1. Zijn lage voorzet bereikte Igo Vissers bij de tweede paal die het vertrouwen van zijn trainer terugbetaalde met een doelpunt. Nadat een vrije trap van Timo Cornelissen net naast ging werd het in minuut vijfentwintig 0-2. Verdedigende middenvelder Mark Thomassen combineerde met Thijn Cornelissen door het hart van de Hapse defensie. Als een volleerde aanvaller omspeelde Mark Thomassen de keeper van de thuisploeg waarna hij de voorspong verdubbelde.  Hapse Boys probeerde voetballend een opening te vinden, maar had de rijen verdedigend niet goed genoeg gesloten. Haps balverlies gaf de bedrijvig begonnen Thijn Cornelissen de mogelijkheid om er binnen het half uur 0-3 van te maken, maar de keeper kon eenvoudig redden. Kort daarna voorkwam collega-doelman Niek Verhoeven met een knappe redding dat de thuisploeg uit een vrije trap de aansluitingstreffer maakte. In de slotfase van de eerste helft drukte Hapse Boys Excellent terug wat leidde tot een reeks hoekschoppen en een laag schot dat werd gepakt door de Westerbeekse keeper.

Het offensief van de thuisploeg werd in het begin van de tweede helft voortgezet, maar werd binnen enkele minuten vakkundig om zeep geholpen door de Oploose ploeg. De loopactie van Sven van Gelder werd gezien door Benny Lenkens. Met een prachtige diepe bal werd koning dribbel gevonden die een lage voorzet in huis had waaruit Igo Vissers de 0-3 scoorde. Kort daarna strafte Hapse Boys slordig balverlies af (1-3). Het had het startsein kunnen zijn voor meer problemen, maar zo ver kwam het, mede door het uitstekende verdedigende werk van Jeroen Lenkens en Mark Thomassen, niet. Integendeel Excellent kon zich heerlijk uitleven, de vrije man werd veelvuldig gevonden, laatste man Teun Verberk kon regelmatig inschuiven, Sven van Gelder trakteerde de toeschouwers op een aantal mooie acties en Igo Vissers bood Frans Cuppers de mogelijkheid om de 1-4 te maken. Zijn poging ging over. Op het uur volgde een sensationeel doelpunt van Mark Broeks. De onvermoeibare linksachter kreeg de ruimte op links en schoot de bal vanaf de zijkant over de keeper in de verre hoek. Het doelpunt is een bezoek aan het Instagram-account van Excellent waard. In de tweede helft wisselde trainer/coach John Janssen vijf keer. Het spel leed er niet onder; het spelplezier was duidelijk aanwezig. Ook keeper Niek Verhoeven kon zich nog een keer tonen toen een speler van Hapse Boys hard kon uithalen vanaf de rand van het zestiemeter gebied.  Tien minuten voor tijd lukte het Mark Broeks net niet om zijn doelpunt te kopieren. Invaller Daan Verberk stelde een andere invaller, Sven Heldens, in staat om de 1-5 op het scorebord te zetten. Zijn schot werd geblokt en de rebound van Sven van Gelder ging over.  Toch werd de schade voor Hapse Boys nog groter toen een Hapse aanvaller met rood op zak als eerste de douche mocht opzoeken.

Volgende week mag Excellent in de bekerwedstrijd met NWC uit Asten laten zien of het verbeterde spel ook tegen een tweedeklasser getoond kan worden. Deze wedstrijd wordt gespeeld op Het Domein.